اخذ ویزای هند

ویزا

هند مکانی زیبا و دلفریب است، مکانی که گاوهای مقدس در امتداد خیابان ها راه می روند، جاییکه معابد باستانی کاملا در کنار دفاتر مدرن و درخشان خانه گزیده اند.
هند یکی از مرموز ترین کشورهاست که  بی وقفه بر تمام حواس تاثیرمی گذارد. هند , این مکان فوق العاده، یکی از بزرگترین کوره های ذوب بشر در جهان است، جایی که در آن تعداد باور نکردنی از فرهنگ ها، مذاهب و اقوام در هماهنگی معقول با هم زندگی می کنند. هند با یک ششم جمعیت دنیا از روستاهایی تشکیل شده که در آن زندگی برای صدها سال تغییری نکرده است تا شهرهایی فوق مدرن مانند بمبئی که احساسات غربی را تراوش می کند. هند به سادگی سرزمینی گسترده، متنوع و، بالاتر از همه، فراموش نشدنی و زیبا است. هند سرزمین پیچیده در تضاد هاست هر منطقه در هند با عمقی بی همتا از تاریخ، تنوع در فرهنگ و زبان، آثار تاریخی و زیبایی چینش ها منقوش گشته است
هند چهارمین اقتصاد بزرگ جهان را دارا می‌باشد، یکی از مرجع ترین و مطلوبترین مقصدها برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) محسوب می‌شود؛ هند همچنین در فناوری اطلاعات و دیگر حوزه‌ها از قبیل قطعات اتومات و خودکار، محصولات شیمیایی، پوشاک، داروسازی و جواهرات توان بالایی دارد. هند همیشه یکی از منابع و استعدادها برای سرمایه گذاران جهانی بوده‌است.

 


انواع ویزای هند

ویزای توریستی 1 ماهه عادی هند: مدت زمان آن 7 روز کاری می باشد


ویزای توریستی از طریق سفارت هند  در تهران به مدت یکماه صادر می شودو نمیتوان آن را در کشور هند تمدید کرد

رزرواسیون قطعی هتل و بلیط رفت و برگشت  برای مدت اقامت در کشور هند لازم است

سوالات متداول درباره ویزای هند 
ویزای توریستی هند برای افرادی که قصد گردش و بازدید از هند را دارند صادر می شود وبیش از مدت اعتبار ویزا نمیتوان در هند اقامت داشت .
استفاده از ویزای توریستی جهت مقاصد کاری امکان پذیر نمی باشد و مجوزی برای کار در کشور هند محسوب نمی شود
روادید توریستی هند از چه طریقی صادر می شود ؟
چون جهت تقاضای ویزای  هند ، انگشت‌نگاری و در بعضی موارد مصاحبه انجام می‌گیرد؛ بنابراین حضور متقاضی  ویزا در سفارت الزامی است. برای درخواست روادید هر کشوری،باید  فرم تقاضای روادید تکمیل شود. این فرم باید در دو نسخه و برای هر کدام از همراهان به صورت جداگانه تکمیل و عکس متقاضی نیز به آن الصاق شود.
توجه: به دلیل تعداد زیاد متقاضیان ویزای هند  در فصل  تابستان و قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است بررسی مدارک و صدور ویزا زمان بیشتری بخواهد. بهتر است برای قطعی‌کردن تاریخ سفر، به این زمان‌ها توجه داشته باشید.
نکاتی درباره مدارک مورد نیاز ویزا
باید از تمامی مدارک فارسی یک سری کپی تهیه شود.
اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از پایان مدت زمان ویزای درخواستی باشد.
در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی ویزا قید  شده باشد، برای هر کدام از همراهان باید دو قطعه عکس رنگی در مدارک درخواست‌کننده موجود باشد.
عکس مربوط به درخواست کننده باید رنگی، زمینه سفید، تمام‌رخ، در ابعاد 5*5 ، فاصله‌ی بین سطح بالای سر و چانه در تصویر صورت ٣٢ میلی‌متر که کمتر از سه‌ ماه پیش گرفته شده باشد و کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس همخوانی داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای هند :
اصل پاسپورت
دو قطعه عکس رنگی  5*5 زمینه سفید تمام رخ مربوط به 2 ماه اخیر
کپی تمام صفحات شناسنامه
آدرس ؛شغل؛ شماره تماس مسافر
حضور مسافر برای تحویل مدارک به سفارت هند الزامیست